وي با اشاره به اينکه توسعه تجارت خارجي، بازاريابي، تبليغ و گسترش بازارهاي جهاني کالاهاي صادراتي صنايع دستي از اهداف اوليه اين اداره کل در بخش توسعه صادرات است، اظهار داشت: فراهم کردن موجبات توسعه بنگاههاي تجاري و افزايش توانمندي به عنوان ديگر اهداف و استراتژيهاي اين اداره کل در بخش حمايت از توليد و بازرگاني مطرح است.
مدير کل حمايت از توليد و بازرگاني اين معاونت تصريح کرد: حفظ بازارهاي سنتي صادرات و يکپارچهسازي مديريت رويدادهاي تجاري در کنار اصلاح زيرساختهاي صادرات صنايع دستي را با راهکارهاي گسترده در اين معاونت پيگيري ميکنيم.
کيايي ادامه داد: با تشکيل کارگروه توسعه صادرات صنايعدستي در تيرماه سال جاري با تشکيل جلسات متعدد کارشناسانه، اصلاح نرخ پايه اقلام صادراتي توليدات صنايعدستي، پيگيري براي اختصاص فصلي جداگانه به اقلام کالاهاي صنايعدستي در اين کارگروه مورد بررسي قرار گرفته است.
وي با بيان اينکه اين کارگروه با طراحي پرسشنامه شناسايي موانع و مشکلات صادرات صنايع دستي را مورد ارزيابي قرار داده است، گفت: شناسائي موانع و چالشهاي پيش روي صادرات صنايع دستي از طريق همين مطالعه ميداني صورت ميگيرد.
مهدي کيايي در ادامه اظهار داشت: پيگيري براي انعقاد تفاهمنامه ميان سازمان توسعه تجارت و معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي به عنوان يکي از اهداف اين کارگزوه بوده که به آن دست يافته است.
مدير کل حمايت از توليد و بازرگاني معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي گفت: قصد داريم با گسترش ارتباط با اين سازمان برنامه کوتاه مدت و ميان مدت در زمينه توسعه صادرات صنايع دستي و هنرهاي سنتي، برنامهريزي درخصوص انجام طرحهاي تحقيقاتي از جمله طرح شناخت بازارهاي هدف را به عنوان بخشي از برنامههاي دو طرف پيگيري کنيم.
وي يادآور شد: توسعه صادرات صنايعدستي شعار ما در راستاي شکوفائي اين هنر- صنعت است./111
انتهای پیام/